پایگـــــاه مقاومـــــت بسیــــج حضرت علـــــی اصــــغر (ع) ابهر
*کار با خدا خستگی و دلسردی ندارد*
منوي اصلي
مطالب پيشين
موضوعـــــات سـايت
کارنامه عمليات ها
جنگ دفاع مقدس
لينک همسنگرها
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره ما

سلام این سایت توسط بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج حضرت علی اصغر (ع) راه اندازی شده است. هدف از این سایت اطلاع رسانی از فعالیت های این پایگاه برای عموم می باشد. منتظر نظرات،انتقادات و پیشنهاد های شما عزیزان هستیم
جستجو

وصيـــت شهدا
وصيت شهدا
آرشيو مطالب
لوگوي همسنگر ها
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردي

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


ابر برچسب ها
یک شنبه 23 آبان 1395برچسب:, ساعت 3:30

برچسب ها :
سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:, ساعت 16:47


برچسب ها :
سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:, ساعت 12:2


برچسب ها :
پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:, ساعت 19:52


برچسب ها :
سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, ساعت 12:7

1- پلاستیک به جای ساک ورزشی:حدود سال 1354بود که مشغول تمرین بودیم که ابراهیم وارد سالن شد و یکی از دوستان هم بعد از او وارد سالن شد و بی مقدمه گفت: داداش ابراهیم ، تیپ وهیکلتخیلی جالب شده.وقتی داشتی تو راه می اومدی دوتا دختر پشت سرت بودن و مرتب از تو حرف می زدن،شلوار وپیراهن شیک که پوشیده بودی و از ساک ورزشی هم که دستت بود، کاملاً مشخص بود ورزشکاری.

ابراهیم با شنیدن این حرفها یک لحظه جاخورد. انگار توقع چنین حرفی را نداشت و خیلی توی فکر رفت.
ابراهیم از آن روز به بعد پیراهن بلند و شلوار گشاد می پوشید و هیچ وقت هم ساک ورزشی همراه نمی آورد و لباس هایش رو داخل کیسه پلاستیکی می ریخت.هر چند خیلی از بچه ها می گفتند : بابا تو دیگه چه جور آدمی هستی؟! ما باشگاه می ائیم تا هیکل ورزشکاری پیدا کنیم و... ، تو با این هیکل روی فرم این چه لباس هایی است که می پوشی؟ ابراهیم هم به حرفهای اونها اهمیتی نمی داد و به دوستانش توصیه می کرد:اگر ورزش رو برای خدا انجام بدین عبادت است و اما اگر به هر نیت دیگری باشین ضرر خواهید کرد.

البته ابراهیم در جاهای مناسبی از توانمندی بدنی اش استفاده می کرد .مثلاً ابراهیم را دیده بودند در یک روز بارانی که آب در قسمتی از خیابان جمع شده بود و پیرمردها نمی توانستند از آن معبر رد شوند ، ابراهیم آنها را به کول می گرفت و از اون مسیر رد می کرد.


برچسب ها :
سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, ساعت 12:3

1)« خواهران ما در حالى كه چادر خود را محكم برگرفته ‏اند و خود را هم چون فاطمه و زینب حفظ می ‏كنند... هدف‏دار در جامعه حاضرشده ‏اند.»

(رییس جمهور شهید محمد على رجایى)

2)«اى خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهى چادر تو می ‏ترسد تاسرخى خون من.»

(شهید محمد حسن جعفرزاده)

3) «مادرم... من با حجاب و عزت نفس و فداكارى شما رشد پیدا كردم.»

(شهید غلامرضا عسگرى)

4)«شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوى‏معنویت و صفا مى‏كشاند.»

(شهید على رضائیان)

5) «از خواهران گرامى خواهشمندم كه حجاب خود را حفظ كنند، زیرا كه‏حجاب خون‏بهاى شهیدان است.»

(شهید على روحى نجفى)

6) «و تو اى خواهر دینى‏ام: چادر سیاهى كه تو را احاطه كرده است ازخون سرخ من كوبنده تر است.»

(شهید عبدالله محمودى)

7)«خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بى‏اعتنایى شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهدشد.»

(شهید على اصغر پور فرح آبادى)

8)«به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان می دهم كه، حجاب را حجاب ‏را، حجاب را، رعایت كنید.».

(شهید حمید رستمى)

9) «خواهرم: حجاب تو مشت محكمى بر دهان منافقین و دشمنان اسلام مى زند.»

(شهید بهرام یادگارى)

10)«یك دختر نجیب باید باحجاب باشد.»

(شهید صادق مهدى پور)

11)«از تمامى خواهرانم مى‏خواهم كه حجاب این لباس رزم را حافظ باشند.»

(شهید سید محمد تقى میرغفوریان)

12)«خواهرم: از بى حجابى است اگر عمر گل كم است نهفته باش و همیشه گل باش.»

(شهید حمید رضا نظام)

13) «حفظ حجاب هم چون جهاد در راه خداست»

(شهید محمد كریم غفرانى)

14) «خواهرم: محجوب باش و باتقوا، كه شمایید كه دشمن را با چادرسیاهتان و تقوایتان مىكشید.»
«حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب دشمن را مى بینى و دشمن تو را نمى بیند.»

(سردار شهید رحیم آنجفى)


برچسب ها :
چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:, ساعت 18:8


برچسب ها :
چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:, ساعت 18:4


برچسب ها :
چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:, ساعت 18:0


برچسب ها :
چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:, ساعت 12:33

سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند !

.
.
و تا ابد به آنانکه پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند مدیونیم …
.
.
به مادر قول داده بود بر می گردد …
چشم مادر که به استخوان های بی جمجمه افتاد لبخند تلخی زد و گفت :
بچه م سرش می رفت ولی قولش نمی رفت …
.
.
من می خواهم در آینده شهید بشوم …
معلم پرید وسط حرف علی و گفت : ببین علی جان موضوع انشا این بود که در آینده می خواهین چکاره بشین ، باید در مورد یه شغل یا کار توضیح می دادی !!! مثلا پدر خودت چه کاره است ؟
آقا اجازه … شهید …
.
.
گفتند شهید گمنامه ، پلاک هم نداشت ، اصلا هیچ نشونه ای نداشت ؛ امیدوار بودم روی زیرپیرهنیش اسمش رو نوشته باشه …
نوشته بود : “اگر برای خداست ، بگذار گمنام بمانم”
.
.
ساقی جبهه سبو بر لب هر مست نداد
نوبت ما که رسید میکده را بست نداد
حال خوش بود کنار شهدا آه دریغ
بعد یاران شهید حال خوشی دست نداد
محمد026
.
.
ای شهدا برای ما حمدی بخوانید که شما زنده اید و ما مرده …


برچسب ها :
چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:, ساعت 12:29

ز زخم شناسنامه دارند هنوز

در مسجد خون اقامه دارند هنوز

آنان همه از تبار باران بودن

رفتند ولی ادامه دارند هنوز


برچسب ها :
دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, ساعت 11:27


برچسب ها :
شنبه 20 تير 1394برچسب:, ساعت 19:58


برچسب ها :
شنبه 20 تير 1394برچسب:, ساعت 19:51


برچسب ها :
چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, ساعت 18:19


برچسب ها :
شنبه 30 خرداد 1394برچسب:, ساعت 18:3

پس از برگزاري باشكوه مراسم تشييع شهداي گمنام در تهران كه مورد توجه مقام معظم رهبري نيز واقع شده و ايشان از آن به عنوان يكي از به يادماندني ترين حوادث انقلاب ياد كردند؛ طبق معمول عده اي سودجو كه اين پشتيباني ملت از نظام و انقلاب به مذاق شان خوش نيامده است برچسب زني به حضور حماسي ملت را آغاز كرده و عده اي نيز سعي داشتند كينه آشوبگري هايشان در فتنه 88 را بار ديگر با هوچي گري رسانه اي و متهم كردن بصيرت ملت به سوء استفاده سياسي از شهدا، به رخ بكشند.

متاسفانه برخي نيز با سوءاستفاده از نسبت هاي خانوادگي كه با افراد شاخص و مورد احترام ملت ايران دارند سعي در برهم زدن شور و نشاط انقلابي حاصل از برگزاري اين مراسم داشته و با يادآوري اسامي متهمين و مجرمين فتنه 88 تلاش كردند تا به زعم خود، مراسم با شكوه اداي احترام به شهداي گرانقدر را غبار آلود كنند.

رسانه هاي اصلاح طلب نيز به صورت يكپارچه با مانور روي ادعاي «سوءاستفاده سياسي از تشييع شهدا» و اطلاق كردن عنوان هايي همچون دلواپسان، مخالفان دولت و... به ملتي كه در انتقاد به روند ديپلماسي خارجي دولت و حمايت از عزت ملي شعارهايي سر داده بودند، سعي در اداي دين به جريان تلخ كردن كام ملت داشتند.

در اين ميان روزنامه اصلاح طلب «آرمان» كه در انتشار كارتون ها و كاريكاتورهاي توهين آميز يد طولايي دارد در اقدامي غيرقابل تصور طرح گرافيكي موهني را تحت عنوان شهداي غواص در شماره روز چهارشنبه خود چاپ كرد.

اين طرح كه در صفحه آخر اين روزنامه و در ستون مربوط به كارتون روز چاپ شده بود توسط محمد طحاني طراحي شده و شهداي غواص را در شمايلي نامناسب كه برهنگي كامل را تداعي مي كند نشان مي دهد. در اين اثر 6 غواص كه به نظر برهنه هستند با دستان بسته، عورتشان را پوشانده و با چشماني كه پشت عينك هاي غواصي پنهان شده رو به بالا در حركت هستند.

نقطه طلائي(مركز توجه و نقطه اي كه در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب مي كند) در اين طرح دستان بسته اين غواص هاست كه در خلال اين برهنگي ظاهري روي عورت قرار گرفته و اندام تحتاني را پوشانده است. گفتني است رنگ هاي استفاده شده در اين اثر نيز رنگ هايي كدر و مرده انتخاب شده است كه در هنرشناسي پيامي از تقدس را منتقل نمي كند.

اين طرح گرافيكي شباهت بسيار زيادي به تصويرسازي توهين آميزي دارد كه يك گرافيست ايراني ساكن هلند مدتي قبل با ادعاي اداي احترام به شهداي غواص طراحي و منتشر كرده بود. «م.ه» كه از نزديكان شاهين نجفي نيز هست در تصوير سازي خود مردي كاملا برهنه را در محراب مسجد به تصوير كشيده كه فين غواصي به پا دارد و دست هايش نيز به همان صورتي كه در توضيح طرح روزنامه آرمان ذكر شد بسته شده و روي بدنش قرار دارد. اين طراح در رزومه خود توهين به حجاب و چادر را نيز دارد.

لازم به ذكر است كه جداي از كپي برداري كه طراح روزنامه آرمان از آن طرح توهين آميز كرده است، در طرح مذكور فيگور غواص ها، برهنگي شان و همچنين نوع بال هايي كه براي آن ها انتخاب شده است كاملا به سبك آثار دوره رنسانس نقاشي شده اند.

گفتني است، در دوره رنسانس با هدف اسطوره زدايي از هرآنچه كه كليسا مطرح كرده بود سوژه هاي مقدس را بدون هاله هاي الهي تصوير كرده و سعي داشتند به پست ترين شكل ممكن كه همان برهنگي است مقدسات را عناصري زميني، دنيوي و فاقد ارزش معرفي كنند؛ از اين رو در اين دوره از تاريخ آثاري وجود دارد كه در آن ها حتي سعي در تقدس زدايي از انبياء الهي شده است.

طرح روزنامه آرمان با واكنش هاي زيادي از سوي مردم در فضاهاي مجازي مواجه شده و در اين رابطه هشتك «توقيف روزنامه آرمان» يكي از پر استفاده ترين هشتك ها است. بايد ديد مسئولين نظارت بر مطبوعات و همچين وزارت ارشاد در اين زمينه چه اقدامي انجام مي دهند.


برچسب ها :
دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:, ساعت 17:30

در جامعه ای که عبور از چراغ قرمز منع می شود

چگونه با عبور از خط عفاف برخورد نمی شود؟

شهیدبهشتی



برچسب ها :

نشست خبری سردار سیدمحمد باقرزادهفرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح پیرامون کشف پیکرهای ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس صبح امروز در معراج شهدای تهران برگزار شد.

سردار باقرزاده با اظهار تاسف از اینکه مظلومیت آشکار و پنهان خط شکنان و غواصان شهید در بازی رسانه‌ای دشمن و دوستان ناآگاه به حاشیه رفت، گفت: البته تعدادی از رسانه‌ها بابصیرت عمل کردند که شایسته تقدیرند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین روش متعارف کمیته را پرهیز از بیان برخی جزئیات و صحنه‌های تفحص دانست و افزود: همواره نگرانی این را داریم که جامعه کشش لازم برای دریافت بسیاری از حقایق جنگ را نداشته باشد.

وی با اشاره به تحریف به عنوان یکی از دو خطر عمده تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: تخریب چهره‌های نورانی فرماندهان، رزمندگان و شخصیت‌های مفید جنگ و تحریف به این معنا که بسیاری از حقایق از پایه و اساس منحرف شود و چیزهایی بازگو گردد که حقیقت نداشته باشد، یک خطر است.

پاسخ به برخی شبهات درباره غواصان شهید

وی با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در خصوص اینکه چرا باید این تعداد از رزمندگان شهید شوند، بیان داشت: معمولا در تفحص‌های اخیر بعد از سقوط صدام، رقم تفحص بالا نبوده است اما اینبار ۱۷۵ شهید کشف شد که از این تعداد ۱۵۰ شهید غواص و باقی خط شکن بودند.

سردار باقرزاده با تاکید بر این نکته که برخی از زخم خورده‌ها سناریویی را در راستای اهداف خود کلید زدند، خاطرنشان کرد: آنان مطرح کردند که چرا باید این تعداد رزمنده در عملیات شهید شوند و مقصر فرماندهان هستند. عده‌ای گفتند چه کسی گفته است که این شهدا غواص هستند. ما تاکید کردیم که شهدا غواص و خط شکن بودند. این‌ موضوعی پنهانی نبوده است که بخواهیم پنهان کنیم. کشته و کشته شدن از بدیهیات جنگ است. شبهه شد که مگر ممکن است خط شکن اسیر شود.

وی افزود: این شهدا مربوط به چهار یگان خط شکن و غواص از یگان‌های ۲۵ کربلا، ۴۱ ثارالله، ۷ ولی عصر(عج) و ۱۴ امام حسین(ع) هستند.

فرمانده کمیته‌ی جستجوی مفقودین با بیان اینکه اطلاعات مربوط به شهدا دم دستی نیست و باید پس از خارج کردن پیکرها از منطقه بررسی شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم جزئیات را با سرعت بیان کنیم، این کار درست نیست. مضحک ترین صحبت‌ها از شبکه‌های ضدانقلاب منتشر شد که این شهدا، شهدای جنگ تحمیلی نیستند و در جنگ با داعش به شهادت رسیدند. البته ما شهدای مدافع حرم را با افتخار تشییع می‌کنیم و مشکلی نداریم که بگوییم در دفاع از حرم آل الله شهید داده‌ایم.

هم‌پیمانان صدام امروز در عراق و سوریه و یمن در حال جنایت هستند

سردار باقرزاده مظلومیت شهدا و سند رسوایی جنایت بعثی را موضوع فراموش شده این جریان دانست و گفت: هم‌پیمانان صدام امروز در عراق و سوریه و یمن در حال جنایت هستند و غرب که مدافع سرسخت صدام بود امروز شریک جرم این جنایت‌ها است و مدافعان حقوق بشر که در زمان جنگ، رسانه‌های آنان در کوچکترین موضوع هیاهو می‌کردند، امروز سخنی نمی‌گویند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گفتند کاش موضوع شهدا بازگو نمی‌شد، تا کی می‌شود مظلومیت شهدا را پنهان کنیم، عنوان کرد: در روزگاری عده‌ای از بهترین فرزندان این کشور جنگیدند و به هر دلیلی به اسارت درآمدند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و بعضا زنده به گور شدند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین تاکید کرد: همه غواصان و خط شکنان زنده به گور نشده‌اند. چون در برخی اجساد هیچ اثری از تیراندازی و اعدام وجود ندارد.

وی افزود: این شهدا از اروند و سپس ام الرصاص عبور کردند و در نقطه‌ای که پیدا شدند تا خط مقدم، ۱۵ کیلومتر فاصله داشت. اینان خط شکن بودند.

روایت مردم محلی از شهادت غواصان

سردار باقرزاده تصریح کرد: مردم محلی ماجرای شهادت غواصان و خط شکنان را اینگونه برای ما تعریف کردند که برخی از نیروهای ایرانی زخمی بودند که زنده به گور شدند و سپس سگ‌های وحشی را به جان رزمندگان انداختند و بسیاری از نیروها تشنه لب به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به جریان یکی از تفحص‌های شهدا افزود: در قبرستانی که نزدیک العماره بود سه گروه جسد پیدا کردیم. گروه اول شهدای خودمان بودند. گروه دوم شیعیان مظلوم العماره بودند که در انتفاضه اول عراق به شهادت رسیده بودند که زن و کودک نیز در بین آن‌ها بود. دسته سوم اجساد نیروهای عراقی بود که ما در زمان صدام تحویل عراق داده بودیم، ولی آن‌ها به جای تحویل به خانواده‌هایشان آنجا دفن کرده بودند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه‌ی این نشست از کشف پیکرهای مطهر ۴۸ شهید دوران دفاع مقدس در خاک عراق طی ۲ هفته گذشته خبر داد و گفت: ۳۹ تن از این شهدا در مناطق جنوبی عراق تفحص شده‌اند و ۹ تن دیگر در کردستان عراق.


برچسب ها :
شنبه 9 خرداد 1394برچسب:, ساعت 20:31


برچسب ها :
شنبه 9 خرداد 1394برچسب:, ساعت 20:29


برچسب ها :
سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:, ساعت 11:26


برچسب ها :
شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, ساعت 19:41


برچسب ها :
پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:, ساعت 11:14

در یک چشم به هم زدن ۲۹ سال گذشت. ولی واقعا روزهای به یاد ماندنی در زندگی ایرانی ‌ها داشت رقم می خورد. سال های دهه ۶۰ هر روزش یک خاطره شیرین است. یادتان هست آن روزها پوشیدن لباس سبز و خاکی، آن هم با آرم سپاه پاسدران. آخر لذت و بزرگی بود، کلی عشق می‌کردیم.

حالا از همون روزها یک تصویر به دستمان رسیده از جشن تولد یکی از همون بچه‌های دهه ۶۰. اطلاعات چندانی از این جشن نداریم، فقط می‌دونیم به غیر از دوتا ازبچه‌ها، مابقی فرزند شهید هستند که باباهاشون یا قبل از تاریخ این عکس و یا بعدش به شهادت رسیده‌اند.

الان که بعضی از افراد به بیان کردن خاطرات دروغ از امام خمینی(ره) پرداخته‌اند و به خانواده شهدا توهین می‌کنند، گفتیم از امروز ما هم تصاویر فرزندان شهدا رو منشر کنیم.

به تریتب: ۱- فاطمه عبادیان(فرزند شهید محمد عبادیان) ۲- حمیدرضا عبادیان(فرزند شهید محمد عبادیان) ۳- رضا عسکری ۴- سید مهدی دستواره(فرزند شهید سید محمدرضا دستواره ) ۵- احمدرضا عبادیان(فرزند شهید محمد عبادیان) ۶- داود کریمی(فرزند شهدی عباس کریمی) ۷- علی پازوکی(فرزند شهید اسدالله پازوکی) ۸- خانم اکبری

هر کدام از این بچه ها در حال حاضر برای خود آقا و خانمی شده‌اند که در طول زندگی روزمره در کنار ما زندگی‌ می‌کنند.


برچسب ها :
پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:, ساعت 10:55


برچسب ها :
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394برچسب:, ساعت 17:43

بــه چـه می انـدیشی رزمنده..!
بـه جـوانیت کـه بـه پای نسلی ریختـی کـه ارزش خـونت را نمی دانند..!؟
که سـاده فرامـوش کردند عهـد و پیمانـشان را..
که عکـست را می بـینند و عکـست عـمل مـیکنند..!


برچسب ها :

گر خسته دلی بلند بگو یا حسین ع


برچسب ها :
شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, ساعت 12:53

و چگونه از جان نگذرد آنکه میداند جان بهای دیدار است.

شهیدآوینی


برچسب ها :
شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, ساعت 11:4


برچسب ها :
جمعه 28 فروردين 1394برچسب:, ساعت 13:34

ما سینه زدیم بی صدا باریدند

از هرچه که دم زدیم آنها دیدند

مامدعیان صف اول بودیم

از آخر مجلس شهدا راچیدند


برچسب ها :
جمعه 28 فروردين 1394برچسب:, ساعت 13:23


رهبر انقلاب فرمودند: مصطفی احمدی روشن، شهیدی که شهادتش دل ما را سوزاند... امام را درک نکرد، جنگ را درک نکرد، دوران انقلاب را درک نکردند، اما این‌جور با شجاعت، با شهامت درس می‌خوانند، تحصیلات می‌کنند، مقامات عالی را طی می‌کنند.

93/10/22

مصطفی در سال ۱۳۵۸ در روستای سنگستان استان همدان متولد شد و دوران کودکی خود را در خانواده‌ای فقیر در این روستا گذراند.

وی علاقه زیادی به تحصیل داشت و همین امر سبب شد تا دوران راهنمایی را با رتبه عالی از مدرسه خیام همدان فارغ‌التحصیل شود و پس‌ازآن به دبیرستان ابن‌سینا رفت که پس از شهادت هشتاد و پنجمین شهید این دبیرستان لقب گرفت.

پس از گذراندن دوران دبیرستان در آزمون سراسری سال ۷۷ شرکت کرده و وارد دانشگاه صنعت شریف تهران گردید و سپس در سال ۸۱ از این دانشگاه در رشته مهندسی شیمی فارغ‌التحصیل شد.

وی در دوران تحصیل در پروژه‌های علمی فراوانی حضور داشت که پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام می‌شد، یکی از برتری این فعالیت‌های علمی بود.

مصطفی کارش را با سپاه قدس شروع کرده بود و دوره‌های آموزشی و تحقیقات را یکجا طی کرده بود. او کم‌کم پی برد که صنعت هسته‌ای، محور است. بعد به «UCF» راه پیدا کرد و در آنجا استخدام شد.

سپس به این نتیجه رسید که به UCF نرود و حدود شش ماه منتظر ماند تا به نطنز بیاید. در این مدت فامیل و اقوام به او فشار می‌آوردند؛ یکی صنعت نفت و یکی بانک و دیگری خودروسازی را پیشنهاد می‌کند؛ اما بالأخره پس از شش ماه انتظار، اجازه ورود به عرصه غنی‌سازی را پیدا کرد در سال ۸۸ معاونت بازرگانی را متعهد گردید و دیگر معاونت‌ها را نیز به او پیشنهاد کردند، ولی به دلیل دشواری و استراتژیک بودن این معاونت وارد بازرگانی شد و تا آخر در این پست ماند.

جزئیات ترور ناجوانمردانه مصطفی

صبح چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ (۱۱ ژانویه ۲۰۱۲) ساعت ۸:۲۰ صبح وقتی مصطفی احمدی روشن طبق معمول از مسیر خیابان شهید داوود گل نبی در حال حرکت به سمت محل کار بود توسط تیم تروریستی سیا و موساد ترور شد.

اطلاعات منتشرشده از این ترور حاکی از این است که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سوار مقابل دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل مصطفی چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر این بمب عمل کرده و باعث انفجار خودرو می‌شود و پس‌ازاین انفجار مصطفی احمدی روشن به همراه رضا قشقایی راننده و رفیقش به درجه رفع شهادت نائل آمدند.

دبیر شورای تأمین استان تهران گفت «بمب استفاده‌شده برای به شهادت رساندن مهندس احمدی روشن از نوع بمب‌هایی بوده است که قبلاً نیز در ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌شده‌اند.»

پیکرهای مطهر شهید مصطفی احمدی روشن و شهید رضا قشقایی در ۲۳ دی‌ماه پس از تشییع بعد از نماز جمعه تهران در امام‌زاده علی‌اکبر چیذر به خاک سپرده شدند.

شهید احمدی روشن در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: خداوندا! ما را حسینی آفریدی، ما را حسنی بدار. خداوندا! ما را به حق حسین بن علی (ع) و مادرش و پدرش حسینی به شهادت برسان «آمین یا رب‌العالمین»

مستند شهید مصطفی احمدی روشن

(خداوند ان شا الله که درجات شهید عزیز ما را عالی کند ان شا الله با شهدای عالی قدر صدر اسلام ایشون را محشور کند با شهدای بدر و احد، با شهدای کربلا اینها خیلی ارزش دارند دو جنبه ی ارزش در این وجود این جود این جوان کاملا تبلور پیدا کرده یکی جنبه ی علم و پیشرفت، تسلط بر کار مهم و حساسی که در زیر دست هست که این خودش مایه ی افتخار است)

شهادت احمدی روشن دل ما را سوزاند

اما شهادت مصطفی احمدی روشن در کلام مقام معظم رهبری جالب و قابل‌تأمل است. ایشان در ۱۴ بهمن همان سال فرمودند: «یکی دیگر از نقاط قوّت ما در این مدت، انتقال ارزشهای انقلاب به نسل دوم و سوم بود. امروز شما جوان‌ها را نگاه می‌کنید، می‌بینید این ارزش‌ها را دریافت کرده‌اند. همین شهید عزیز اخیر ما، مصطفی احمدی روشن - شهیدی که شهادتش دل ما را سوزاند - یا آن شهید جوان قبلی، شهید رضایی‌نژاد که اوایل امسال به شهادت رسید، این‌ها دو تا جوان، دانشمند، سی‌ودو سه ساله بودند؛ امام را درک نکردند، جنگ را درک نکردند، دوران انقلاب را درک نکردند، اما این‌جور با شجاعت، باشهامت درس می‌خوانند، تحصیلات می‌کنند، مقامات عالی را طی می‌کنند؛ می‌دانند و می‌فهمند هم که مورد تهدیدند، اما می‌روند؛ این خیلی مهم است، این ارزش است؛ این ارزش‌های انقلاب است در نسل سوم. احمدی روشن و رضایی‌نژاد و امثال این‌ها نسل سوم انقلاب‌اند.»

در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در ۲۲ دی‌ماه نیز آمده است: «شهادت دانشمند نخبه‌ی جوان، شهید مصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریک غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم... مانند دیگر جنایاتشبکه‌ی تروریزم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویس‌های سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ی به بن‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیش‌رونده‌ی ایران اسلامی است. آن‌ها در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ی خود دست نخواهند یافت... ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد... و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت‌صحنه‌ی آن‌هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد.»

رهبر انقلاب در ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۱ نیز فرمودند: «یاد شهید علی‌محمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد و شهید احمدی روشن هرگز از خاطره‌ی این ملت و حافظه‌ی تاریخ ما بیرون نخواهد رفت.»


برچسب ها :

در بازدید منطقه جنگی ناگهان صدای خمپاره ای برای فرود آمدن به گوش رسید در همین لحظه فرمانده مسئول گفت : همه بخوابید! همه خیز برداشتند و خوابیدند و از آن جمله آقا میرزا .
پس از رفع خطر، همه برخاستند ولی آقا بلند نشدند، گفتند: آقا خطر برطرف شده بلند شوید؛ ایشان فرمودند: تا فرمانده دستور ندهد بلند نمی شوم، همان فرمانده آمد و گفت: آقا خواهش می کنم بلند شوید.
آنگاه برخاستند و بازدید را ادامه دادند.
این عمل به خاطر این بود که امام (ره) فرموده بودند: اطاعت از فرماندهی لازم و واجب است و سرپیچی از آن خلاف شرع است.
در جبهه یک نوجوان بسیجی خدمت ایشان می رسد و می گوید آقا بیائید با هم یک عکس برداریم، ایشان می فرمایند : من به شرطی با شما عکس می گیرم که یک قول به من بدهید، قول بدهید وقتی فردای قیامت دست جواد را می گیرند که به طرف جهنم ببرند، بیائید و مرا شفاعت کنید !
آن جوان قول می دهد و بعد آقا با او عکس می گیرد.
در هنگامه جنگ ایران و عراق، ایشان در جبهه بعنوان یک بسیجی لباس رزم پوشیده و در سنگر حق علیه باطل می جنگیدند.
یک روز در واحد ادوات، خمپاره 120، ایشان 14 گلوله شلیک می کنند بنام چهارده معصوم (ع) که به ترتیب گلوله ها را از نام مبارک پیامبر اکرم (ص) شروع و به نام حضرت مهدی ( عج ) ختم می کنند. پس از این که 14 گلوله تمام می شود، دیده بان به وسیله بی سیم سئوال می کند چه کسی گلوله ها را شلیک نمود؟
می گویند: آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی!
دیده بان اضافه می کند، علت سئوال من این بود که با دوربین می دیدم که کلیه گلوله های شلیک شده به هدف اصابت نمود و تاکنون چنین چیزی سابقه نداشته است.
روزی در جبهه 2 تیر بعنوان تمرین تیراندازی شلیک کردند، بعد از کاملا" مشاهده شد که چهره ایشان ناراحت است ، احساس عجیبی داشتند، پس از مدت زمانی کوتاه، رو به فرمانده مقر کردند و فرمودند: آیا در این نزدیکی ها عراقی هم هستند؟ یا خیر؟
برادر فرمانده گفت: بله در نزدیکی مقر ما عراقی ها هستند ؛ ایشان گفتند: آیا صدای تیرهای شلیک شده را فهمیدند؟
فرمانده گفت: بله می شنوند، کلیه تیرهائی که در اینجا توسط ما شلیک می شود، عراقی ها می شنوند.
با شنیدن این خبر، خوشحال شدند و تبسمی رضایت بخش نمودند و فرمودند: خوب همینقدر که عراقی ها از صدای تیرهای شلیک شده ما ترسیده باشند کفایت می کند. این جواز شلیک کردن ما بود.
منبع: خاطراتی از آيينه اخلاق


برچسب ها :
دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:شهادت * بسیج *, ساعت 15:59

معنای انتظار را باید از مــــــــادران شهیدان گمنام پرسی

www.secretnight.blogfa.com


برچسب ها :
دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:شهادت * بسیج *, ساعت 15:40


برچسب ها :

آستیـــن خالــے ات نشـان

از مردانگــے ست..


با ایـــن دو دســت ســـالم،


هنوز نتــوانسته ام یــک

قنــــــوت اینــچنینے بخــوانم ...


برچسب ها :
دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:بسیج شهدا, ساعت 15:29

آی شهــدا با شـُمــایـَم !

نیروهای جامانـده در خاکریز دنیا ، از نـَفـَس افتـاده انـد...


برچسب ها :


هوا صاف بود؛ مشغول جستجو بودم؛ داخل گودال یک پوتین دیدم؛ متوجه شدم یک پا داخل پوتین قرار دارد! با بیل وارد گودال شدم؛ قسمت پایین پای شهید از خاک خارج شد؛ خاک‌ها حالت رملی و نرم داشت؛ شروع کردم به خارج کردن خاک‌ها؛ هر چه خاک‌ها را بیرون می‌ریختم بی فایده بود؛ خاکها به داخل گودال برمی‌گشت!

ناگهان هوا بارانی شد؛آن‌قدر شدت باران زیاد شد که مجبور شدم از گودال بیرون بیایم؛ به نزدیک اسکان عشایر رفتم؛ کمی صبر کردم؛ باران که قطع شد، دوباره به گودال برگشتم؛ تا آماده کار شدم صدای رعد و برق آمد؛ باران دوباره با شدت شروع شد؛ مثل اینکه این باران نمی‌خواست قطع شود؛ دوباره به زیر سقف برگشتم؛ همه خاک‌هایی که با زحمت از گودال خارج کرده بودم، به گودال برگشت؛ گفتم: این که از آسمان می‌بارد سنگ که نیست! می‌روم و زیر باران کار می‌کنم اما بی‌فایده بود.

هر چه که از گودال خارج می‌کردم،دوباره برمی‌گشت؛ یکی از عشایر حرفی زد که به دل خودم هم افتاده بود؛ «او نمی‌خواهد برگردد! او می‌خواهد گمنام بماند». سوار ماشین شدم و برگشتم. در مسیر برگشتم و دوباره به گودال نگاه کردم. رنگین کمان زیبایی درست از داخل آن گودال ایجاد شده بود.


برچسب ها :

زندگی سخت این مادر، بعد از 30 سال تنهایی!

افسران - زندگی سخت این مادر، بعد از 30 سال تنهایی! +عکس

"ننه" مادر شهید زلفعلی گلپور که حدود 30 سال تنها در خانه ای روستایی در دل کوههای شهرستان شفت در استان گیلان با کمترین امکانات رفاهی زندگی میکند. ننه معتقد است این خانه، او را به یاد فرزند شهیدش می اندازد و به هرسمت خانه که نگاه میکند زلفعلی را میبیند. راه خانه ننه تا جاده اصلی ماشین رو نیست و در زمان بارندگی بسیار صعب العبور میشود به همین دلیل رفتن تا سر مزار شهیدش بسیار برایش دشوار است.

برچسب ها :

ما درزیر بارسختی ها و مشکلات و دشواری هاقد خم نمی کنیم

ماراست قامتان جاودانه تاریخخواهیم ماند


تنهاموقعی سرپا نیستیم که یاکشته شویم، و یازخم

بخوریمو به خاک بیفتیم


و الاهیچ قدرتیپشت ما رانمی تواند خمکند


.... شهید بهشتی

شهید بهشتی


برچسب ها :

آسوده بخوابعلیرضا، آسوده بخوابآرمیتااینجا دنیاعلیهشماست. اینجا هر روزپرونده اتهاماتشما و پدرانتانسنگینترمی شود.

یک روز برچسبافراطیبودن و یک روز برچسبکم سوادیو امروزمباح دانستن خونپدرانتان. اینجازشت کلامیگفت اسرائیل،قاتل پدرانتانرا بهرسمیتمی شناسم. اینجا هر روز چهره شیطان رابزکمی کنند و چهره شما رااهریمنی. لابد فردا نوبتدادگاهی شدن شماست...

صادق زیبا کلام(زشت کلام) عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکهعلت دشمنی رژیم صهیونیستیبا ایران بدین خاطر است که ما می‌خواهیم آنان را محو کنیم، گفت:من کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسمچرا کهسازمان مللآن را به رسمیت شناخته است.

خون پدران علیرضا و آرمیتا مباح شد...

آقای زشت کلام شما ازکدام سازمان مللحرف می زنید؟ سازمان مللی کهحقوق همجنسبازانرا به رسمیت می شناسد؟ سازمان مللیکه کشتار مردم غزهرا به رسمیت می شناسد؟ سازمان مللی کهتحریم های کشور خودمانرا به رسمیت می شناسد؟ اصلاً سازمان مللملاکماست؟ یکدفعه بفرمایید منامام خمینی (ره)را به رسمیت نمی شناسم...

نکته جالب: دبیر دفتر سیاسیجمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامیهم گفتند اخیراً درصد اخراج و منع تدریساساتید مذهبیافزایش پیدا کرده و در مقابل پرونده کار برخی از اساتید با پرونده هایمعلوم الحالبازتر شده است....

پ,ن: از نفرین خوشم نمیاد اما آقای زشت کلام لعنت خدا بر تو باد اگر حرفت را پس نگیری. آقای زشت کلام امیدوارم با شارون و نتانیابو محشور شوی. ای بردگان سکه لعنت بر شما...


برچسب ها :

خاطراتی کوتاه و خواندنی ازشهید حسن باقری



برچسب ها :


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 36 صفحه بعد